mércores, 13 de abril de 2016

FOTOGRAFÍAS EN MUSEOS



Por Pepe de Rocaforte
            Contaba o outro día como fun sorprendido e amoestado por unha moza de vixilancia cando facía unha foto do Pórtico da Maxestade na Colexiata de Santa María a Maior de Toro, o que me trouxo á memoria outra ocasión anterior en que tamén intentei fotografar un cadro na Gallería Sabauda de Turín.
            Sucedeu a cousa hai xa unha manchea de anos. Era unha mañá de agosto e nas salas do museo turinés non se albiscaba ninguén a non ser eu, a miña muller e os meus fillos. De súpeto chamoume a atención desde lonxe un cadro que me deixou fascinado. Parecíame en principio de Botticelli, pero ó achegarme vin que era de Filippino Lippi, e “Tobías e os tres arcanxos” o seu nome.
Mirei a un lado e a outro, non divisei nin unha alma en canto abarcaba a ollada, botei man da cámara e prepareime a disparar a fotografía. Pero antes de poder nin sequera enfocar, saída de non sei onde, apareceu ó meu lado unha señora uniformada que me prohibiu facer a foto.
De nada valeu contarlle o abraio que me producira a fermosura do cadro e o desexo de conservar un recordo del, etcétera. Díxome que se quería un recordo podía mercar unha postal na entrada, o cal me pareceu unha solución aceptable. Desgraciadamente na tenda do vestíbulo non tiñan ningunha postal coa reprodución do cadro de Filippino Lippi. Ofrecéronme un catálogo, mais ó lle botar unha ollada, observei que “Tobías e os tres arcanxos” aparecía en branco e negro, en tamaño minúsculo, dentro dunha páxina na que debían figurar polo menos outros vinte ou trinta cadros. Naturalmente non o merquei e quedeime coas ganas de ter unha reprodución daquela fermosísima pintura.
Agora, tantos anos despois, ó buscar en internet unha foto do Pórtico da Maxestade de Toro, ocorréuseme mirar a ver de atopar o cadro de Filippino Lippi que tanto me impresionara entón. E ¡gracias san Internet!, aquí teño por fin diante miña o cadro de “Tobías e os tres arcanxos”.

A todo esto, se polo menos nos tres museos máis importantes do mundo (O Hermitage de San Petersburgo, o Louvre parisino e o Metropolitan de Nova York, por esta orde, segundo clasificación feita por unha guía do propio MET) está permitido facer fotografías, e podo dar testemuña porque eu fíxenas nos tres museos, ¿por que noutros non se actualizan e o permiten tamén?

Ningún comentario:

Publicar un comentario